loading...
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
  • Follow Us on Twitter
Algerie | Bahrain | Egypt | IraqIran | Jordan | Kuwait | Lebanon | Libya |  Morocco | Pakistan | Palestine | Qatar | Saudi Arabia Syria | Sudan | Tunisia | Turkey UAE | Yemen

Télé Liban TV

3,588 views

Published: 1 year ago

Category: Lebanon, News TV

TV Information:

Description
The establishment of Tele Liban in three phases: the first was in the late fifties and early sixties (via two private companies in full), and the second in 1978 as a mixed contribution, shared equally between the public and private sectors as “Tele Liban (consolidation) phase, and the third in 1996 when it acquired the state of the sector Special Pat Lebanon owned TV “of the Lebanese state entirely.
In October 1954 a man in business for two Lebanese and two Sam Izz al-Din and Alex Moufarrej request to set up a television broadcast company. In August 1956 an agreement was signed with the Lebanese government of 21 items, which were given the “Lebanese television company” license “to send television for 15 years.”
In the spring of 1957 put President Camille Chamoun, Prime Minister Sami Solh, the foundation stone for the building of the first TV in the Middle East, on a sandy hill in Beirut called “hill-Khayyat.” On May 28, 1959 television broadcast from Lebanon went through the station, “the Lebanese television company,” the long relationship the viewers as the “Channel 7”. In that period did not exceed six hours of broadcasting time, from six in the evening until midnight. This has contributed to the station’s success in encouraging a group of Lebanese businessmen to set up a second television station, obtained a license in July 1961 as the “Tele Liban and the Levant”
The transmitter began in May 1962 from its headquarters in Hazmieh east of the capital and known as the “Alqnalin 5 and 11”. Helped by a second station in the creation of intense competition between the two stations to provide programs operated Lebanese, were provided directly on the air, including the “Beirut at night” and “Abu Salim” and “Abu Melhem” and “colloquial,” as well as “all foreign series Egyptian, American and movies Free wrestling, in addition to political, artistic and social dialogues, and two publications for news, one on each station. under notebook conditions imposed a state crackdown on the two stations on the political and social levels, and Akhaddathma of the laws and regulations governing the Lebanese press, local and international regulations for telecommunications enterprises radio, because there is no law private sponsors audio-visual media.
War broke out in Lebanon in April 1975, and imposed the demarcation lines in Beirut split “sharply” among the Lebanese between East and West, and it was natural that the two companies are affected by the prevailing conditions, Vastoly team “conflict on the two stations in Hazmieh and hill-Khayat, and is now published news between the two stations bombardment” media “mutual” during the war years (1975-1976). Out “of this matter in an attempt to rescue the two companies the government intervened in 1977 and after the war ended, and has set up a joint venture called” Tele Liban “, was absorbing the two companies a share of fifty percent of the shares to the private sector, while the state completed the proportion of the fifty other. He received Tele Liban on a license for 25 years, “and the granting of monopoly TV in Lebanon until 2012, and became a board of directors uniform of two eleven-member” Council of Ministers appoints six of them, the President and the Director-General from among them. it has become the TV broadcast on four canals are (5 and 11 and 7 and 9) where the allocated channel 9 for the French language. between 1988 and 1996, were shares of privately traded among more than one investor, was the last of former Prime Minister Rafik Hariri, who bought the share of the private sector in full, and after the issuance of visual media and audio-Law No. 382/94, and the impact of the license for a number of private stations, the Lebanese TV exclusive right granted to him to broadcast until 2012, and bought the state share of the private sector and has become since 1996 have fully shares of Tele Liban.
Since then, the competition has become intense on Lebanon TV from other stations and the impact that dried up its revenues ad to the minimum, and shows a lot of suffering, until it was closing the last of February of 2001, and disbursement of all users who outnumbered Alkhmsmih session using the “decision of the Council Minister, to be re-organized again in three months. but the three-month period were not sufficient to reorganize the Lebanon TV as it should and as required by the assets of the profession of television, was re-opened in haste in May 25, 2001, and spent a very small budget, “by the state. Since then, Lebanon TV is trying to bounce back under difficult circumstances. Since 1978 he is penalizing the position of Chairman and Director General of TV Lebanon eight figures are gentlemen: Charles Rizk – Moses Canaan – Raymond Jabara – George Skaff – Fouad Naim – Jean-Claude Paul – Ibrahim Khoury – Talal al-Maqdisi.
And holds the current administration, headed by al-Maqdisi a lot of ambition and ideas to bring back the advancement of TV Lebanon, which has an archive of “rich” too “, he began to work with great interest to save and maintain as a fortune heir” important “saves the Lebanese memory audio and video for more than fifty years.”

Leave a Reply